Terug naar het overzicht

denkFrank merk-strategie, design en activatie

Foto: Ania Liesting

1 MERK-STRATEGIE: VISIE-VISUALISATOR

denkFrank komt het best tot zijn recht als visualisator van beleidsplannen, bedrijfsvisies en missie. Als klankbord van directie en management weet Frank van Meijel deze plannen strategisch op te pakken en er vorm aan te geven. Er komt structuur in uw verhaal, uw verhaal krijgt een gezicht.
Het ‘denken’ is daarmee toegelicht. Waarom Frank? Ego-dingetje? Frank betekent letterlijk: onbevangen. Dat is een goede start voor een goede samenwerking. Frank en vrij met elkaar aan de slag. Dan kunnen we iets moois lanceren.

2 MERK-DESIGN: STIFT & PAPIER

Laat denkFrank (mee)denken over uw strategie en de ideeën komen los. Stift en flip-over zijn het werkterrein. Het denkwolkje in het logo is letterlijk met de dikke stift op een A4-tje geschetst en verheven tot beeldmerk. Het wolkje is regelmatig gevuld met werk en ideeën dat voor klanten gemaakt is. Daarmee kunnen we de variatie aangeven en ook herkenbaarheid bij klanten of potentiële klanten.
De terughoudende sobere typografie is bewust gekozen. De nadruk ligt daardoor op het idee, het werk.
Craft-papier of inpakpapier is de basis voor de illustratie-lijn. Goedkoop materiaal. Toch krijgt het esthetische waarde door er creatief mee om te gaan. De serie ‘Word of the week’ is daar een voorbeeld van.

denkFrank_logo

denkfrank_merk-strategiedenkfrank_merk-design denkfrank_merk-activatie

 

3 MERK-ACTIVATIE: CREëER CREATIEVE CONTENT

Persoonlijk contact en social media zijn de communicatiekanalen voor denkFrank. Een persoonlijk gesprek voert Frank aan de hand van drie kaarten. U raadt het al: Merk-strategie, Merk-design en Merk-activatie.

denkFrank_123visits_merkactivatie

Word of the week: social media

denkFrank wilde de proef op de som nemen. Kom je écht hoger in de google-ranking als je constant content in social media plaatst. 25 Weken bedacht Frank een woord-illustratie. De ingrediënten waren: een stukje craft-papier, een woord, creativiteit en een half uurtje werk. Deze illustratie stond elke vrijdagmorgen op de website, werd gepost op Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.  Daarna was het wachten op de verbeterde ranking. Het ging snel!

 

Guerilla-actie: reVISITed

Papier uit sjieke papiercollecties krijgt een nieuwe bestemming. Door er simpelweg een stempel op te zetten maakte Frank 100 unieke visitekaartjes. Deze zijn verspreid en achtergelaten op ‘geheime’ plekken waar potentiele klanten komen. Via link op het kaartje komt de vinder bij denkFrank uit.

Autobelettering: denkwolk gevuld met Frank

Er staat niet altijd mooi werk in het denkwolkje. Bij de autobelettering is het denkwolkje gevuld met het brein van de bestuurder. Soms is dat dus een mooie vulling, soms…

denkFrank_auto_tank